Erfaren VW-mand kørt i stilling som servicechef i nyt bilhus

37-årige Mads Stærmose-Madsen er blevet ansat som servicechef hos Autocentralen i Horsens, hvor han skal holde snor i samtlige mekanikere, pladesmede og klargøringsfolk.

Det er en erfaren herre, der nu har indtaget stillingen som servicechef hos Autocentralen i Horsens, der gennem det seneste års tid har resideret på Vejlevej 151. 37-årige Mads Stærmose-Madsen er oprindeligt udlært mekaniker hos Nellemann i Aarhus-forstaden Viby tilbage i 2006, men har den seneste halve snes år arbejdet som henholdsvis værksteds- og skadechef.

- Først var jeg i lære som varevognsmekaniker hos Nellemann Viby. Derefter blev jeg ansat som uddannet mekaniker og senere som servicerådgiver. I 2015 fik jeg muligheden for at prøve kræfter som servicerådgiver hos Volkswagen i Højbjerg, hvilket var en rolle, der passede rigtig godt til mig, forklarer Mads Stærmose-Madsen.

I 2016 blev han kåret som Årets Servicerådgiver og en del af Årets Erhvervs Team hos den danske importør af Volkswagen Erhvervsbiler.

- Erhvervskunder, varebiler og kassevogne har altid ligget mit hjerte nært, og så sent som sidste år var jeg også en del af Årets Erhvervs Team 2021, fortæller han.

 

Fik et vink med en vognstang

Et par år forinden var han blevet lokket til Super Dæk Service i Aarhus. Det trak dog at komme tilbage til en autoriseret forhandler, og i stedet blev Mads Stærmose-Madsen ansat som skadechef hos den anden store forhandler af folkevogne i Aarhus - nemlig Volkswagen Risskov.

- Det var lige i tiden op til corona, som fik kæmpestor betydning for driften i bilbranchen generelt, og således også hos Volkswagen Risskov. Det var virkelig to år med fuld damp under kedlerne. Men det gik, og vi kom godt ud på den anden side, understreger Mads Stærmose-Madsen, der således er godt inde i VW-koncernens forskellige mærker, som også er en del af Autocentralen i Horsens.

For noget tid siden blev han opfordret til at kigge i retning af netop Autocentralen, der havde slået den ledige servicechef-stilling op.

- Det var faktisk vores reservedelschef Peter Damsgaard her i Horsens, som gav mig et vink med en vognstang. Jeg kender Peter i forvejen som en utrolig skarp reservedelschef, der har fokus på god karma. Jeg skylder ham en stor tak for at tænke mig ind, for det her er lige mig! Autocentralen har et godt ry i branchen, og efter jeg er begyndt hernede, så kan jeg sagtens forstå hvorfor. Stemningen er god, kollegerne er vanvittigt dygtige og stedet er helt fantastisk, understreger servicechefen, der begyndte i jobbet 1. december sidste år.

 

Gode rammer smitter positivt af

Han kan også stadig tage sig selv i at blive imponeret over de rammer, som han og kollegerne befinder sig i hver eneste dag.

- Jeg har aldrig set et flottere værksted. Det er virkelig gennemtænkt, og det er dejligt at se, hvordan man netop har haft fokus på at servicere og reparere fremtidens biler. Vi har nogle fantatiske gode forhold, både til vores medarbejdere, men i den grad også til vores kunder. Blandt andet har kunderne rigtig gode muligheder for at arbejde på et af vores lånekontorer, mens de venter på at deres bil bliver serviceret, pointerer Mads Stærmose-Madsen.

Selv er han bosat i Virring, der ligger en lille halv snes kilometer øst for Skanderborg, hvor han bor med hustruen Maria, som han snart kan fejre kobberbryllup med. Sammen har de datteren Sif på knap 11 år.

Autocentralen i Horsens er autoriseret forhandler af Volkswagen, Cupra, Seat og Skoda samt autoriseret service af Audi.